Spelregels corona

We doen er alles aan om je bezoek aan het museum zo aangenaam en veilig mogelijk te maken. De museumcapaciteit van het museum is beperkt tot 500 personen. Waar zorgen wij voor en wat kan jij doen?

De aangepaste spelregels:

• Het Covid Safe Ticket en je identiteitskaart moeten verplicht worden getoond aan het onthaal vanaf 16 jaar.
  • Volg tijdens je bezoek de circulatiepijlen, en vermijd op die manier tweerichtingsverkeer.
  • Betaal contactloos aan het onthaal via Bancontact of Visa.
  • Draag je mondmasker tijdens je hele bezoek. Mondmasker is verplicht vanaf 12 jaar.
  • We voorzien op verschillende plaatsen in het museum ontsmettingsgels en op elke verdieping heb je ook de mogelijkheid om je handen te wassen.

Belangrijke wijzigingen openingstijden:

• Na de kerstvakantie zijn we open op woensdag, zaterdag en zondag.
  • Tijdens de Krokusvakantie zijn we alle dagen open.
  • De openingsuren blijven dezelfde: telkens van 10u-17u.
  • De cafetaria is open.

VRAAG & ANTWOORD:

Welke activiteiten zijn er mogelijk tijdens mijn bezoek?
De doe- en zoektocht voor gezinnen doorheen het hele museum en de zoektochten zijn helemaal coronaveilig uitgewerkt.

Zijn de cafetaria en de uitleendienst open?
Ja, de cafetaria is geopend. Draag je mondmasker in de cafetaria. Je kan ook bij de uitleendienst spelletjes ontlenen om mee te spelen.

Kan ik het museum nog steeds volledig ontdekken, ook al ben ik beperkt mobiel?
Zeker weten! Personen met beperkte mobiliteit kunnen op elke verdieping de lift nemen.

Is de lift beschikbaar voor elke bezoeker?
De lift wordt in principe enkel gebruikt om je aan het einde van je bezoek naar de uitgang te begeven. Uiteraard maken we een uitzondering voor mensen met beperkte mobiliteit zoals hierboven aangegeven.

VOOR JE BEZOEK

Wat moet ik laten zien om toegang te krijgen tot het museum?

TIJDENS JE BEZOEK

Hoe kan ik betalen? Is mijn korting nog steeds geldig?
Je betaalt zoals altijd aan het onthaal, bij voorkeur cashloos en contactloos. Je kan met Bancontact en Visa afrekenen. Uiteraard blijven kortingen zoals deze via onze abonnementspartners of via bijvoorbeeld een leraren- of studentenkaart nog steeds geldig. Je kan overigens ook betalen met de papieren en digitale versie van de Mechelenbon.

Geldt er een maximumduur om het Speelgoedmuseum te ontdekken?
Nee, je mag de tijd nemen om het museum volledig te bezoeken. De gemiddelde duur is 90 minuten.

Is er een andere museumroute voorzien?
De museumroute is nagenoeg onveranderd, we hebben er enkel voor gezorgd dat er enkel eenrichtingsverkeer mogelijk is. Volg de circulatiepijlen en neem de trap naar de volgende verdieping.

Is er een vestiaire?
Breng zo weinig mogelijk mee tijdens je bezoek. De vestiaire is beschikbaar en wordt regelmatig ontsmet door onze medewerkers.

Waar hou ik rekening mee tijdens mijn bezoek?

• Vermijd zoveel mogelijk tweerichtingsverkeer door de circulatiepijlen te volgen.
  • We vragen om de regels van de social distancing strikt op te volgen en ten allen tijde 1,5m afstand te behouden van andere bezoekers.
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht vanaf 12 jaar.
  • Op elke verdieping is er een toiletruimte waar je je handen kan wassen. Op verschillende plaatsen in het museum is er ontsmettingsgel voorzien.

Is de museumshop geopend?
Ja, de museumshop is open.

Kwam je vraag niet aan bod?
Neem contact op via info@speelgoedmuseum.be