Het LEGO® blokje: 60 jaar creatief bouwplezier

EEN ZOMER IN HET TEKEN VAN LEGO

legolegolego

Wij kijken al reikhalzend vooruit naar oktober. Dan opent onze grote LEGO tentoonstelling waar we 3 LEGO verjaardagen vieren.

Het blokje mag 60 kaarsjes uitblazen, het bekende speelgoed verscheen ook 60jaar geleden op de Belgische markt én het LEGO figuurtje zoals we het nu kennen wordt er 40.

Omdat we niet kunnen wachten met vieren staat deze zomer al in het teken van LEGO.

>Bouw mee aan de tentoonstelling tijdens de LEGO bouwworkshops.
>Bouw zelf je eigen LEGO kunstwerk en word deel van de tentoonstelling.
>Stuur ons je leukste LEGO foto en krijg een ereplaatsje op de fotomuur.

BOUWWORKSHOPS

In augustus bouwen handige Harry's en Henriëttes mee aan enkele topsets uit de LEGO catalogus. Deze stukken zullen
uiteindelijk te bewonderen zijn in de tentoonstelling. Na de workshop krijg je ook een unieke sneak peek in de tentoonstelling die momenteel in volle opbouw is!

Inschrijven op voorhand = volwassene toegang aan kindertarief!
Per deelnemend kind krijg je ook een kindertoegang voor de nieuwe LEGO expo vanaf oktober en een LEGO-attentie.

Afspraak tussen 14u en 16u, elke dinsdag van de maand augustus. (7, 14, 21 en 28 augustus.)

OPGELET: Alle workshops zijn ondertussen ingevuld.
Graag op de wachtlijst voor 28/8? Stuur een mailtje naar: communicatie@speelgoedmuseum.be
We nemen dan contact op wanneer er een annulatie is!

BOUWWEDSTRIJD

Stof je blokjes al maar af voor de grote bouwwedstrijd! Laat je creativiteit de vrije loop en bouw een eigen LEGO ontwerp.

Stuur ons de foto's van je kunstwerk voor 2 september en wie weet sta jij wel in de tentoonstelling naast de werken van
Dirk Denoyelle en de LEGO clubs BELUG en OLBC. Alle info en voorwaarden kan je hier nalezen.

INZAMELING FOTO'S

We brengen de rijke geschiedenis van het leuke bouwspeelgoed in beeld. Een groot deel daarvan is het verhaal en de beleving
van de bouwers. Daar kan jij ons goed bij helpen! Duik in je fotoboeken en -dozen op zoek naar foto's waar jij (of je kind, broer/zus, neef/nicht, (groot)ouders,...) speelt met het bekende speelgoed. Stuur ons je mooiste, leukste of grappigste LEGO (en DUPLO) foto's
door. Ook deze krijgen een mooie plek in onze tentoonstelling.

Insturen doe je via lego.speelgoedmuseum@gmail.com. Je krijgt van ons dan een korte vragenlijst toegestuurd om te
vervolledigen. Meer info over de inzameling van foto's vind je hier!