logo stempel

Joepie, terug open!

tijdelijk gesloten

steun ons

We hebben uiteraard alle begrip voor de maatregelen van de Vlaamse regering en de vervroegde ingang ervan in Mechelen. We kunnen echter niet ontkennen dat deze sluiting ons zowel organisatorisch als financieel voor grote uitdagingen stelt.

November en december zijn normaal gezien de topmaanden voor het Speelgoedmuseum waardoor we potentieel tot 20.000 bezoekers mislopen in deze periode. Dat is dramatisch gezien het museum 60% aan werkmiddelen zelf genereert uit ticketverkoop én we al een inhaalbeweging moesten maken na de lockdown en sluiting vanaf maart.

Het heeft ook een impact op de uitwerking van het nieuwe museum, als onze medewerkers om financiële redenen opnieuw gedeeltelijk moeten steunen op het systeem van de tijdelijke werkloosheid. Hoewel we mogen rekenen op een supergemotiveerd team, zal de impact hiervan voelbaar zijn. Niettemin motiveert ons dat om er nog harder tegenaan te gaan om de gestelde timing van zomer 2022 te halen en dat op een kwalitatieve manier.

Help je ons graag zodat we nog heel wat fabelachtige avonturen voor onze bezoekers op poten kunnen zetten? Je kan onze werking op verschillende manieren ondersteunen!

Steun het (nieuwe) Speelgoedmuseum met een gift:

Een opsteker voor jou en voor ons: omwille van de coronacrisis heeft de Belgische regering besloten om voor 2020 de fiscale aftrekbaarheid te verhogen van 45% naar 60%. Voor een gift van 40 euro bijvoorbeeld, betaal je slechts 16 euro. Een interessante stimulans om meer steun te geven aan organisaties waarvan de activiteiten niet gespaard zijn gebleven door corona.

Doe een gift op rekeningnummer BE60 8805 0104 6170 met vermelding met 'Gift nieuw Speelgoedmuseum’ of ‘Gift Speelgoedmuseum’ als je de huidige werking wil ondersteunen en vermeld zeker ook je volledige naam en postadres.

samson & gert 30 jaar dikke vrienden

Met de Sinterklaas- en eindejaarsperiode in het vooruitzicht zijn heel wat mensen nog op zoek naar geschenkideeën.

Schenk een ticket of een jaarabonnement van het Speelgoedmuseum!

Bij een jaarabonnement krijgt de gelukkige een jaar lang gratis toegang, maar ook straffe kortingen bij onze partners (Plopsa, De Nekker, De Zoo & Plankendael, ...)

Praktische info tickets

Praktische info jaarabonnement: Interesse? Neem contact op met communicatie@speelgoedmuseum.be voor de afhandeling!