OPROEP:
Het Speelgoedmuseum & Studio 100 zoeken Samson & Gert (speelgoed)verzamelaars!

oproep samson en gert

Samson & Gert vieren hun 30e verjaardag. Het Speelgoedmuseum wil die drie decennia vol herinneringen en nostalgie met veel plezier
in beeld brengen. We slaan de handen in elkaar met Studio 100 en zoeken 6 fans die graag willen meewerken aan een exclusieve expo
over het speelgoed van Samson & Gert.

We lanceren dan ook een warme oproep naar verzamelaars en fans die hun collectie én verhaal met de wereld willen delen.

Is verzamelen van Samson & Gert speelgoed ‘toevallig ook een van jouw specialiteiten’ en ben je bereid om een deel van je collectie
uit te lenen aan het Speelgoedmuseum van begin februari t.e.m. begin mei 2020?

Laat het ons snel weten! Wie weet staat jouw collectie hier binnenkort te pronken!

Hoe neem je deel?

• Stuur voor 15 januari 2020 een mail naar: educatieve.dienst@speelgoedmuseum.be
  • Stel jezelf kort voor en vertel ons waarom jouw verzameling een plaatsje verdient in onze tentoonstelling.
  • Voeg een omschrijving én foto toe van de stukken speelgoed die je graag tentoon wil stellen.
  • Eind januari verwittigen wij de geselecteerde fans en maken we afspraken voor de opbouw.

Praktisch:

• We voorzien een kast van 1m² om jouw topstukken te tonen aan het grote publiek.
  • Je krijgt de ruimte voor jouw persoonlijk verhaal over je verzameling.
  • De opbouw van de expo loopt van 8 tot 16 februari 2020.
  • Op woensdag 19 februari maken we tijd voor een persmoment.
  • De expo zelf opent op 20 februari voor het grote publiek.
afscheidshow samson en gery

Samson & Gert vieren hun 30e verjaardag

Op 6 december 1989 verschijnt Samson voor het eerst aan de zijde van Gert op de Vlaamse televisie. Eerst kondigden
ze samen de programma’s aan, maar al snel kregen ze hun eigen populaire kinderprogramma dat zich ondertussen in het collectieve
geheugen heeft genesteld.

Tijdens hun afscheidsshows in het Pop-Up Theater in Puurs staan Samson & Gert voor het laatst samen op de planken.
De shows starten in de kerstvakantie op 21 december en lopen nog tot en met 18 april, de laatste zaterdag van de paasvakantie.