logo stempel
op

Het Speelgoedmuseum heeft nieuwe spelregels!

Eindelijk kunnen onze bezoekers opnieuw nostalgisch slenteren doorheen de speelgoedgeschiedenis.

Opgelet: Reservatie van je bezoek vooraf is verplicht.

Stap in een wereld van verbeelding & verwondering.
Met je toverstaf in de aanslag ga je op ontdekking in het museum. Je laat sierlijke kermisattracties draaien, zet tuffende treinen in beweging en wekt een berendorp uit zijn diepe winterslaap.
Kom jij testen of jij ook voldoende toverkracht bezit om het speelgoed op magische wijze tot leven te wekken?

Aangepaste spelregels

Voor je bezoek:

Reserveer je bezoek op voorhand via het online systeem
We raden je aan om in te loggen als gast. Geef zeker je naam, email en telefoonnummer door.
(Deze gegevens worden enkel gebruikt in functie van je reservatie en contacttracing.)
Als het voor jou niet mogelijk is om een online reservatie te plaatsen, kan je eventueel ook telefonisch contact opnemen.

• Reservatie moet minstens 12 uur op voorhand gebeuren voor een bezoek op weekdagen en 2u op voorhand bij een bezoek in het weekend.
  • Op dagen waar er geen reservaties in onze planning staan, zal het museum gesloten blijven.
  • Reservatie kan tot 2 maanden in de toekomst.
  • Elke 5 minuten is er een timeslot om te reserveren.
  • Hou je stipt aan je timeslot, loop je toch vertraging op, bel ons eerst even op voor je het museum binnenkomt.
  • Kan je toch niet aanwezig zijn? Geef ons tijdig een seintje zodat we het timeslot kunnen vrijmaken voor andere bezoekers.
  • 1 reservatie is voor een heel gezin. (Aantal personen moet niet worden medegedeeld bij reservatie ).
  • Ticket en afrekening gebeuren nog steeds in het museum aan de balie. Opgelet: Betalingen enkel mogelijk met Bancontact/VISA

reserveer je bezoek

Tijdens je bezoek:

• Het dragen van een mondmasker is verplicht (voor volwassen +12 jaar).
  • We voorzien je van een speciale toverstaf om onze collectie tot leven te wekken.
  • Volg de circulatiepijlen, op deze manier vermijd je zoveel mogelijk tweerichtingsverkeer.
  • We vragen om de regels van de social distancing strikt op te volgen en ten allen tijde 1,5m afstand te behouden van andere bezoekers

Tijdens je bezoek aan de uitleendienst:

Vanaf 20 oktober is de cafetaria opnieuw gesloten. Je kan nog wel een drankje uit de automaat halen.

• Uitsluitend toegankelijk aan het begin of einde van je bezoek.
  • Draag een mondmasker tenzij je aan tafel zit.
  • Blijf zoveel mogelijk aan tafel zitten en loop niet rond.
  • Een spel uitlenen?
    • Volg de circulatiepijlen.
    • Minimaliseer het aantal personen die het spelmateriaal afhalen aan de uitleendienst.
  • Bij vertrek:
    • Volg de circulatiepijlen en plaats het tafelnummer, leeggoed en afval op de kleine toog op wielen aan de uitgang van de cafetaria en speelzaal.
    • Lever de uitgeleende spellen terug af aan de uitleendienst.

Opgelet: omwille van de vertrengde maatregelen is er een individuele registratieplicht wanneer je een horecagelegenheid bezoekt. Ook onze cafetaria valt onder deze regeling.
Bij het bestellen vragen we je dan ook de gegevens van al je gezinsleden na te laten.

We houden je gegevens bij in een gesloten envelop voor een duurtijd van 4 weken, waarna deze onherroepelijk worden vernietigd. Enkel in het geval van een vastgestelde besmetting,
worden jouw gegevens verder gecommuniceerd naar de bevoegde overheidsdiensten.

reserveer je bezoek

Praktische maatregelen van het Speelgoedmuseum:

• Er zijn een beperkt aantal personen tegelijk in het museum aanwezig.
  • We voorzien op verschillende plaatsen in het museum handgels.
  • Op elke verdieping heb je ook de mogelijkheid om je handen te wassen.
  • We besteden extra zorg aan hygiëne en netheid.
  • De museumcafetaria en de speelzaal blijven voorlopig gesloten.
  • Onze medewerkers staan u graag te woord bij vragen

Wat kan je verder nog doen? Bescherm jezelf en anderen:

• Blijf thuis, zeker als je ziek bent.
  • Was vaak je handen met water en zeep.
  • Hou minstens 1,5 meter afstand als je buiten bent.
  • Beperk je fysieke sociale contacten.
  • Draag een mondmasker op het openbaar vervoer en op drukke openbare plaatsen.
  • Gebruik elke keer een nieuw papieren zakdoekje en gooi het weg in een gesloten vuilnisbak.
  • Geen zakdoek? Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog.